Vol. 8 No. 1 (2024): JANUARY[DOI:10.37785/nw.v8n1] Béla Tarr and the conquest of style in The Turin Horse Article Sidebar Text Complete: PDF (Spanish) MHT (Spanish) Published: 2024-01-15 DOI: https://doi.org/10.37785/nw.v8n1.a7 Keywords: Béla Tarr, cosmic cinema, style, formalism, time Main Article Content Luis Eduardo Finol Benavides Instituto del Cine de Madrid , Instituto del Cine de Madrid https://orcid.org/0009-0002-6472-895X Abstract One of the fundamental objectives of Béla Tarr's cinema is to raise questions about existence and time, through a unique aesthetic that draws attention to the use of cinematographic technique from a formal perspective. His latest film, The Turin Horse, is the most significant example of the Hungarian author's so-called “cosmic style”, which delves into the timeless problems of the human being. DOWNLOADS Download data is not yet available. Article Details How to Cite Finol Benavides, L. E. (2024). Béla Tarr and the conquest of style in The Turin Horse. Nawi, 8(1), 119-134. https://doi.org/10.37785/nw.v8n1.a7 More Citation Formats ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver AMA Download Citation Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX References Deleuze, G. (2002). Diferencia y repetición. Buenos Aires: Amorrortu. Deleuze, G. (1986). La imagen-tiempo. Estudios sobre cine 2. Buenos Aires: Paidós. Deleuze, G. (1984). La imagen-movimiento. Estudios sobre cine 1. Buenos Aires: Paidós. Demetrio (1996). Sobre el estilo. Madrid: Gredos. Donat, B. (2019). “Béla Tarr: «No echo de menos la etapa comunista, me robó 40 años»” [Página Web de El Español, sección “El cultural”, 17 de julio de 2019]. Recuperado de: https://www.elespanol.com/el-cultural/ cine/20190717/bela-tarr-no-echo-etapa-comunista-robo/414460216_0.html Eco, U. (2007). Historia de la fealdad. Barcelona: Lumen. Heidegger, M. (1996). Ser y tiempo. Madrid: Fondo de Cultura Económica. Nietzsche, F. (2001). La ciencia jovial. Madrid: Biblioteca Nueva. Rancière, J. (2013). El tiempo de después. Santander: Shangrila Textos Aparte. Schrader, P. (1972). El estilo trascendental en el cine. Ozu, Bresson y Dreyer. Madrid: Ediciones JC Clementine. Zizek, S. (2011). El acoso de las fantasías. Madrid: Akal. Zizek, S. (2006). Órganos sin cuerpos. Valencia: Pre-Textos. Vídeos referenciados: Feinstein, Howard [Walker Art Centre] (2010). Béla Tarr Dialogue with Howard Feinstein. Recuperado de: https://www.youtube.com/watch?v=K104Srbj7h0 Font, Domènec [OCEC UPF] (2005). Debate con Béla Tarr. Recuperado de: https://www.youtube.com/ watch?v=vs_okcGab3M Passaro, Piero [IFA, Bologna] (2017). Masterclass con Béla Tarr. Recuperado de: https://www.youtube.com/ watch?v=kFSN_58Ecbw&t=1022s Rancière, Jacques [Eye Filmmuseum] (2017). Béla Tarr & Jacques Rancière. Recuperado de: https://www. youtube.com/watch?v=22UK4XQ4C98&t=1343s Issue Vol. 8 No. 1 (2024): JANUARY[DOI:10.37785/nw.v8n1] Section ARTICLES This work is under a Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 Internacional. Comments and suggestions on the article Managing Director Jorge Polo Blanco, PhD. polo@espol.edu.ec ESPOL - FADCOM Executive Director Nayeth Solorzano, PhD. nsolorza@espol.edu.ec ESPOL - FADCOM