This is an outdated version published on 2021-07-09. Read the most recent version. Vol. 5 No. 2 (2021): JULY The film is not from the film-maker Article Sidebar Text Complete: PDF (Spanish) Published: 2021-07-09 Versions: 2021-07-21 (2) 2021-07-09 (1) DOI: https://doi.org/10.37785/nw.v5n2.a14 Keywords: Cinema, Amerindians, politics, militancy, Ukamau, Sanjinés, Bolivia, Ecuador Main Article Content Yanet Aguilera Viruéz Franklin de Matos , Universidad Federal de Sao Paulo. Brasil. Abstract Analysis of the film Llucshi Caymanta with the aim of discussing: both the indigenous problem in militant cinema and the elements from which we start to interpret the film. DOWNLOADS Download data is not yet available. Article Details How to Cite Aguilera Viruéz Franklin de Matos, Y. (2021). The film is not from the film-maker. Nawi, 5(2). https://doi.org/10.37785./nw.v5n2.a14 More Citation Formats ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver AMA Download Citation Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX References Agamben, Giorgio (2009). O que é o contemporâneo? e outros ensaios. Brasil: Ed. Argos. Aimaretti Maria & Segui, Isabel (2018). Dossier Ukamau Abigarrado. Revista de Historia del Cine, 49-50. Arnez, Marco (2018). “Proyecto emancipador y agenda política en el cine de Jorge Sanjinés: colonialismo, indigenismo y subjetividades en disputas”. Secuencias, Revista de Historia del Cine, 49-50, 97-115 García, Bertha (2008). Ecuador: democratización y fuerzas armadas; el contexto histórico, social y político de una relación ambivalentes. En Isidro Sepúlved y Sonia Alda (eds.). La Administración de la Defensa en América Latina (185-219). Madrid: Instituto General Gutierrez Mellado-UNED. González Casanovas, Pablo (1969). Sociología de la explotación. México: Ed. Grijalbo. González Casanovas, Pablo (2007). Colonialismo interno. En De la sociología del poder a la sociología de la explotación: pensar América Latina em el siglo XXI (129-156). México: CLACSO http://biblioteca.clacso.edu.ar/clacso/formacion-virtual/20100715084802/cap19.pdf Guerrero, Andrés (1995). Una Imagen Ventrílocua: Discurso Liberal de la desgraciada raza indígena, a Fines del Siglo XIX” En Muratorio, Blanca, Imágenes e Imagineros (197-252). Quito: FLACSO-Sede Ecuador. Gumucio, Dagron Alfonso (2015). Fuera de Aqui – Llucshi Caymanta – Diario Ecuatoriano, cuaderno de rodaje. Quito: Consejo Nacional de Cinematografia del Ecuador. Hiroaki, Maurício, Hashizume (2010). A formação do movimento Kararista – Classe e cultura nos Andes Bolivianos. São Paulo: Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas. https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/8/8132/tde-20062011-102911/pt-br.php Hurtado, Javier (1986). El manifiesto de Tiahuanacu, 1973. En El Katarismo. La Paz: Hibol. Perkins, John (2004). Confesiones de un ganster econômico. Barcelona: Ediciones Urano. Reinaga, Fausto (2010/1953). Tesis India. Tierra y Libertad. La Paz: La Mirada Salvaje. Sanjinés, Jorge (1979). Teoría y práctica de un cine junto al pueblo. México: Siglo XXI. Sanjinés, Jorge (s/fecha). Entrevista, Jorge Sanjinés: Un cine junto al pueblo, Tv Abya Yala. Recuperado en https://www.youtube.com/watch?v=01uJiv8yJpc&t=9s Issue Vol. 5 No. 2 (2021): JULY Section ARTICLES This work is under a Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 Internacional. Comments and suggestions on the article Managing Director Jorge Polo Blanco, PhD. polo@espol.edu.ec ESPOL - FADCOM Executive Director Nayeth Solorzano, PhD. nsolorza@espol.edu.ec ESPOL - FADCOM